Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookies. Dalším využíváním těchto webových stránek souhlasíte s jejich využíváním.
Úvod Blog Aktuality

Máte-li e-shop a inzerujete své produkty na zbožovém srovnávači Zboží.cz, pak se vás týká poměrně zásadní změna ve specifikaci produktového XML feedu.

Změna specifikace XML feedu na Zboží.cz

05.05.2016
2016-05-05

Máte-li e-shop a inzerujete své produkty na zbožovém srovnávači Zboží.cz, pak se vás týká poměrně zásadní změna ve specifikaci produktového XML feedu.

V souvislosti s touto změnou se očekává, že Zboží.cz přestane v budoucnu podporovat XML feedy, které byly vytvořené dle původní specifikace. Přechod na nový XML feed je tedy nutností, pokud chcete dále inzerovat své produkty na tomto zbožovém srovnávači. Na nový XML feed tedy doporučujeme přejít co nejdříve.

Aktualizováno: Zboží.cz přestane podporovat původní XML feed od 1.8.2016! 

Uvedené změny se týkají specifikace produktového XML feedu, prostřednictvím kterého do Zboží.cz váš e-shop zasílá své produkty.

Přechod na nový XML feed přinese e-shopu trvalejší spárování položek, zjednodušení při tvorbě variant produktů, více možností pro nastavení skladové dostupnosti, rozšířenou schopnost zpracovat všechny typy EAN kódů či lepší možnosti optimalizace produktových kampaní.

Jak přejít na nový XML feed

Pokud nevyužíváte některý z nástrojů generující XML feedy z produktové databáze, je k přechodu potřeba spolupráce s programátorem. V původním XML feedu je potřeba doplnit ke každému produktu jeho ID a následně nechat vytvořit zcela nový XML feed s upravenou strukturou.

Pokud inzerujete na Zboží.cz a XML feed jste ještě neměnili, ozvěte se nám na info@cstechnologies.cz nebo na tel. 734 550 710 a nový XML feed vám pomůžeme vyrobit.

Podrobnou specifikaci pro tvorbu nového XML feedu najdete přímo v nápovědě zde.

Neinzerujete své produkty na zbožových srovnávačích?

...pak můžete přicházet o zajímavý a zpravidla rentabilní zdroj příjmů.

Mezi zbožové srovnávače řadíme portály typu Heureka, Zboží.cz, Srovname.cz, Hledejceny.cz atd. Částečně se sem řadí i produktová reklama ve vyhledávačích Google a nově i na Seznamu.

Heureka a Zboží.cz pokrývají téměř 100 % trhu zbožových srovnávačů a pro většinu e-shopů s konkurenceschopnými produkty jsou "nutností".

Kolik mě to bude stát?

Heureka stále nabízí možnost neplaceného zápisu, ale e-shop se touto volbou okrádá o naprostou většinu návštěvníků. Rozdíly v návštěvnosti z placeného a neplaceného zápisu jsou propastné. Naopak Zboží.cz nabízí pouze možnost placeného zápisu.

V obou systémech se platí za proklik na detail produktu. Cena prokliku se v průměru pohybuje v rozmezí od 1 Kč do 4 Kč. Individuálně se však může vyšplhat až k desítkám Kč.

Inzerce na zbožových srovnávačích se vyplácí

Přes zbožový srovnávač se k vám na web dostane návštěvník, který má reálný zájem o váš produkt. V mnoha případech je již rozhodnutý, že si produkt koupí a přes zbožový srovnávač si jen vybírá, kde si jej koupí. A cena nemusí být jediným rozhodujícím faktorem.

Vzhledem k tomu, že na srovnávačích platíte za reálný proklik na web, inzerce se zde zpravidla vyplácí. Poměr nákladů na inzerci a tržeb se v naprosté většině případů dostává hluboko pod 10 % a v mnoha případech e-shopů se jedná o nejrentabilnější kanál.

Za dobu, kdy spravujeme zbožové srovnávače klientům, jsme se nesetkali s e-shopem, který by v placené verzi zbožových srovnavačů prodělával. Spíše naopak.

Čísla hovoří za vše

Převážně pro malé e-shopy, které nemají velké rozpočty na reklamu a mají konkurenceschopné produkty, jsou srovnávače volbou číslo jedna. Pro část těchto e-shopů tvoří srovnávače více jak 50 % veškerých příjmů.

Pro představu jsme spočítali průměr, jak se jednotlivé zdroje návštěv podílejí na celkových tržbách e-shopu. Jedná se o průměr dat z osmi menších e-shopů, kterým se staráme o správu zbožových srovnávačů, měřeno od ledna do března 2016.

Image 2

Je možné vidět, že srovnávače mají výrazný podíl na celkových tržbách.

Pro všechny z těchto klientů jsou zbožové srovnávače rentabilním zdrojem příjmů.

Je můj e-shop vhodný k inzerci na srovnávačích?

Pokud své produkty na srovnávačích neinzerujete nebo jste registrovaní pouze v neplaceném režimu a stále váháte, zda svůj e-shop tímto způsobem propagovat, ozvěte se nám.

Rádi s vámi probereme veškeré možnosti, zvážíme, zda je pro vás tento kanál vhodný a případně vám pomůžeme s registrací.

V případě zájmu o konzultaci srovnávačů pište na marketing@cstechnologies.cz nebo volejte na 734 550 710.

author
Autor článku: email
734 550 710
info@cstechnologies.cz

Ak. Heyrovského 1178

Hradec Králové

500 03

Popište, co by Vás zajímalo a my se s Vámi v nejkratším možném termínu spojíme.

Položky označené * je nutné vyplnit