Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookies. Dalším využíváním těchto webových stránek souhlasíte s jejich využíváním.
Úvod Blog Aktuality

Zboží.cz má problém se zpracováním XML feedu

20.10.2015
2015-10-20

Inzerujete vaše produkty přes zbožový srovnávač Zboží.cz? Pak jste v těchto dnech dost možná narazili na problém se zpracováním produktového XML feedu.

Aktuální informace (k 16.12.2015): zdá se, že Zboží.cz již XML feedy částečně zpracovává. Občas dojde k chybě při stahování dat, ale produkty se alespoň jednou denně kompletně načtou. Ze strany správců Zboží.cz jsme vždy obdrželi informaci, že chyba je na jejich straně a že jakákoli naše úprava feedu jeho načítání neovlivní. Zkoušeli jsme však zkrátit dobu načítání feedu, což podle nás v urychlení nahrávání produktů pomohlo.

Zda Zboží.cz zpracovává i vaše produkty, se dozvíte jednoduše v administračním rozhraní Zboží.cz. Po přihlášení stačí v menu zvolit položku "Feed", ve sloupci "Akce" kliknout na "Historie zpracování" a podívat se, zda sloupec "Výsledek zpracování" obsahuje v posledních dnech kolonku "OK".

Pokud inzerujete své produkty na Zboží.cz, je možné, že jste v posledních dnech obdrželi níže uvedený automatický e-mail informující o problémech se zpracováním feedu.

Image 1

Tento e-mail přišel přibližně 2/3 našich klientů. Žádný z nich však v poslední době neměnil specifikaci svého XML feedu a ze strany poskytovatele také nedošlo k žádným změnám. XML feedy zpracováváme u všech klientů stejným způsobem. Při podrobné kontrole jsme neobjevili žádný z problematických bodů uvedených v e-mailu výše.

Zakládání nového obchodu na Zboží.cz

Podobný problém vás může potkat i při zakládání nového prodejce na Zboží.cz, kdy je potřeba vložit URL adresu XML feedu. V některých případech vám validátor feed neschválí, takže není možné založit nový obchod jiným způsobem, než kontaktovat podporu Zboží.cz.

Image 2

Řešení?

Tento problém se netýká všech obchodů na Zboží.cz. Pokud se však týká právě vás, s největší pravděpodobností nemusíte hodiny řešit původ problému.

Máme ověřené informace, že na Zboží.cz nasazují nové komponenty pro roboty, kteří mají problém se s některými feedy vypořádat.

Zboží.cz zatím žádnou oficiální informaci nezveřejnilo, ale jeho zástupci uklidňují, že problém je v řešení a že by to e-shopy nemělo omezovat.

Aktuální informace (k 16.12.2015): jedním z možných řešení je prodloužit tzv. cahce ("životnost feedu"). To je doba během které zůstává XML feed neměnný po jeho vygenerování. S tímto se obraťte na svého programátora, který vám XML feed sestavoval. Ani tato úprava však nemusí být stoprocentním řešením problémů se stahováním produktů. 

Zobrazují se mé produkty na Zboží.cz?

Poměrně důležitou informací je, že i přes problémy s načtením feedu, se produkty na Zboží.cz stále zobrazují. Ze statistik vybraných účtů jsme nepocítili žádný pokles v návštěvnosti ani tržbách. Dlouhodobý výpadek v načtení feedu by však mohl být nepříjemný především z pohledu aktuálnosti jednotlivých produktů.

V tuto chvíli nám však nezbývá nic jiného, než čekat na oficiální vyjádření ze strany Zboží.cz a na informaci o tom, že feedy byly v pořádku zpracovány.

Až budeme vědět více, budeme vás informovat.

author
Autor článku: email
Související články
734 550 710
info@cstechnologies.cz

Ak. Heyrovského 1178

Hradec Králové

500 03

Popište, co by Vás zajímalo a my se s Vámi v nejkratším možném termínu spojíme.

Položky označené * je nutné vyplnit