7. 5. 2019

Případová studie: www.nelenprozelen.cz - Navýšení organické návštěvnosti díky magazínu

Autor: Luboš NEHYBA
Rubrika: SEO a on-line marketing

V této případové studii se s vámi chceme podělit o řešení nízké návštěvnosti e-shopu www.nelenprozelen.cz  Jedná se o internetové zahradnictví, které jsme dokončili v roce 2015 a od roku 2016 přibyly i reklamní kampaně.  

Zaměřuje se na sazenice rostlin a doplňkové potřeby pro zahradníky. Díky nižší ceně produktů, kdy jedna rostlinka stojí okolo 40 Kč, jsme si nemohli dovolit jít od začátku pouze cestou výkonnostních kampaní. Bylo potřeba vymyslet i jiný způsob. Už při vstupní analýze jsme tedy přišli s myšlenkou na tvorbu blogu, který by obsahoval krátké články plné tipů pro zahradníky.

Ne nadarmo se tedy zahradnický blog Neleňprozeleň jmenuje Poradna. Rozhodně tady nenajdete plané zbytečnosti, které na některých webech vidíme jenom proto, aby se něco napsalo. V téhle poradně jsou jenom podstatné informace, navíc ověřené praxí. Uvedené návody majitelé sepisují na základě vlastních zkušeností a vše stíhají i dokumentovat, takže nechybí autentické fotky. Zkrátka obsah, jak má být. V současnosti mají publikovaných již více než padesát článků a nové pořád přibývají.

Image 0  

A co s tímhle cenným obsahem děláme my? Šíříme ho, kde můžeme. Nespoléháme pouze na zaindexování článků a organické vyhledávání, ale jdeme návštěvníkům naproti. K propagaci článků používáme hlavně Facebook a vyhledávací kampaně. S každým novým článkem na blogu přibude i nový příspěvek na FB profilu e-shopu.

Používáme formát Click to Website s jasnou výzvou k akci. Díky přesnému zacílení tak zobrazujeme relevantní obsah lidem, kteří si článek rádi přečtou. Získáváme tedy za relativně nízkou cenu za proklik návštěvníky, kteří se na blog rádi vracejí.

Takový banner na Facebooku pak vypadá třeba následovně:

Image 1

Dalším způsobem, jak využít články na blogu a seznámit potenciální zákazníky s internetovým zahradnictvím Neleň pro Zeleň, jsou vyhledávací PPC kampaně na jednotlivé články. Díky analýze vyhledávacích dotazů snadno zjistíme, která témata jsou nejvíce vyhledávaná.

To pomáhá nejen při kampaní, ale i majitelům při tvorbě obsahu - můžeme jim poradit téma, které jejich čtenáře zajímá. Opět zde využíváme nízké ceny za proklik a toho, že tipy pro zahradníky se na českém internetu vyhledávají často.
Tyto kampaně používáme jako doplněk k výkonnostním PPC kampaním zaměřeným přímo na prodej. Díky vysoké návratnosti investic u výkonnostních kampaní se s celkovými náklady vejdeme do požadovaného PNO a ještě šíříme povědomí o značce Neleň pro Zeleň. A to za cenu v řádu haléřů, maximálně korun, za jednoho návštěvníka webu.

A co díky veškeré téhle práci dělá organická návštěvnost webu? Roste, co by taky jiného dělala. Řádově o stovky procent ročně. Koukněte sami:

Počty návštěvníků z  Google organic v jednotlivých letech:
2016 - 11 552
2017 - 58 348   nárůst o 405 % oproti roku 2016
2018 - 152 019  nárůst o 1215 % oproti roku 2016

Image 2

Počty návštěvníků ze Seznam organic v jednotlivých letech:
2016 - 10 997
2017 - 32 686  nárůst o 197 % oproti roku 2016
2018 - 37 438  nárůst o 240 % oproti roku 2016

Image 3  

To nejlepší na konec:
Na zvýšenou návštěvnosti navazují i rostoucí tržby. Ty budou nejvíc zajímat každého, kdo podniká v e-commerce. Bylo by krátkozraké tvrdit, že stoupají jenom díky úspěšnému magazínu, protože samozřejmě spravujeme i všechny dostupné výkonnostní kampaně a majitelé se o zákazníky vzorně starají.

Abyste si ale dokázali lépe představit efekt zvýšené návštěvnosti, máme pro vás porovnání nárůstu tržeb v jednotlivých letech od spuštění e-shopu. Nebudeme samozřejmě prozrazovat konkrétní čísla, ale i procentuální vyjádření mluví jasně:
2016 - start kampaní
2017 - nárůst tržeb o 125 % oproti roku 2016
2018 - nárůst tržeb o 198 % oproti roku 2016

Možná už stojí za to sednout ke klávesnici a začít pracovat třeba na vašem magazínu, co říkáte? Pokud byste potřebovali pomoct s něčím podobným pro váš e-shop, neváhejte se ozvat Danovi.