Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookies. Dalším využíváním těchto webových stránek souhlasíte s jejich využíváním.
Úvod Blog SEO a on-line marketing

Určitě jste zaznamenali nárůst užívání Internetu v mobilních telefonech. Je to tak? Tento nárůst ovšem zaznamenal i největší světový vyhledávač Google a rozhodl se jednat. Chce velmi radikálně ovlivnit pozice ve vyhledávání. Bude se tento zásah týkat i Vás?

Nemáte web pro mobily? Jste ze hry o přední pozice!

01.04.2015
2015-04-01

Určitě jste zaznamenali nárůst užívání Internetu v mobilních telefonech. Je to tak? Tento nárůst ovšem zaznamenal i největší světový vyhledávač Google a rozhodl se jednat. Chce velmi radikálně ovlivnit pozice ve vyhledávání. Bude se tento zásah týkat i Vás?

To záleží na mnoha faktorech a není třeba panikařit. Google rozhodně během několika týdnů neodstřihne všechny relevantní výsledky vyhledávání, tedy ani Vaši stránku. Je však ten správný čas uvědomit si, že Google bude postupně ve vyhledávání upřednostňovat weby přívětivé pro mobilní zařízení. V první řadě upraví výsledky hledání pouze hledáte-li v mobilních telefonech.

Otestujte si Vaše webové stránky

Dříve než začnete jednat, ujistěte se, jestli to v tuto chvíli opravdu potřebujete. Zjistíte to tak, že nahlédnete do Google Analytics a podíváte se, jako podíl v návštěvnosti Vašeho webu dělají přístupy z mobilních zařízení.

Google Analytics > Cílové publikum > Mobilní zařízení > Přehled

Image 1

Není pro Vás ani tak důležitý celkový podíl návštěvnosti z mobilních zařízení (pokud ovšem nedělá více jak 20%), jako dlouhodobý trend. Vyberte si proto další časové období a sledujte, jak se mění podíl návštěvnosti z mobilních zařízení v čase.  

Zvažte tedy, jestli v současné chvíli, opravdu potřebujete investovat do nového webu přívětivého pro mobily, nebo jestli je to ve Vašem případě až otázka budoucnosti. Pravidelně si monitorujte trend návštěv z mobilních zařízení a začněte jednat dříve, než bude pozdě.

Více se můžete dočíst v článku SEO specialisty Lukáše Pítry:

Jaké jsou požadavky Googlu?

Google zjednodušeně řečeno otestuje váš web očima návštěvníka přes mobilní telefon.

  • Text musí být dostatečně velký
  • Musí být nastaven viewport pro mobily
  • Odkazy menu nesmí být příliš blízko u sebe
  • Obsah nesmí být širší než rozlišení obrazovky - web by měl být responzivní
  • Načítání obsahu musí být dostatečně rychlé

Jak vypadá responzivní web?

Responzivní web se plynule přispůsobuje velikosti okna prohlížeče a zařízení, které návštěvník používá. Příkladem mohou být např. stránky www.vivaco.cz nebo www.memfis.cz.

Image 2

Potřebujete webové řešení přívětivé pro mobilní zařízení?

Nabízíme Vám tyto dvě možnosti:

Řešení na míru

Celý web postavíme na míru vašim skutečným zákazníkům. V rámci vstupní analýzy navrhneme jednotlivé prvky webu a postavíme nový responzivní web vyhovující všem současným trendům.

Levnější šablonové řešení

Řešením může být nasazení předem navržené responzivní šablony. Šablona většinou nedokáže reflektovat veškeré potřeby návštěvníků webu, ale splní základní požadavky vyhledavače.

V případě zájmu o konzultaci nás kontaktujte.  

Doplňuji článek o 2 nejčastější dotazy... (2.4.2015)

1. Kdy Google vypustil ucelené informace o plánovaném updatu "Mobile Algo"

O tom, že se něco chystá se šušká už cca rok, ale jak Google celou problematiku uchopí zveřejnil 26.2.2015 na blogu pro webmastery.

2. Jaký je celosvětový podíl responzivních webů

Při testování prvních 10.000 webů ve výsledcích hledání je responzivní jeden z osmi webů.... Napříč všemi weby bude hodnota výrazně nižší.
Zdroj: http://www.guypo.com/rwd-2014/

author
Autor článku: google email
Související pojmy
734 550 710
info@cstechnologies.cz

Ak. Heyrovského 1178

Hradec Králové

500 03

Popište, co by Vás zajímalo a my se s Vámi v nejkratším možném termínu spojíme.

Položky označené * je nutné vyplnit