Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookies. Dalším využíváním těchto webových stránek souhlasíte s jejich využíváním.
Úvod Blog SEO a on-line marketing

Ne, nejedná se o překlep. A/A testování je specifický druh A/B testování, při kterém se použijí dvě naprosto totožné varianty vstupní stránky, banneru, newsletteru apod. Mezi šampiónem a vyzyvatelem tedy není v tomoto případě žádný rozdíl.

A/A testování webu

A/A testování webu

09.09.2014
2014-09-09

Ne, nejedná se o překlep. A/A testování je specifický druh A/B testování, při kterém se použijí dvě naprosto totožné varianty vstupní stránky, banneru, newsletteru apod. Mezi šampiónem a vyzyvatelem tedy není v tomoto případě žádný rozdíl.

Co nás tedy vede k tomu, že budeme předkládat oběma skupinám uživatelů stejný obsah?

Důvodů je hned několik. Prvním z nich je určení odchylky, ke které může docházet díky malému počtu uživatelů či krátkému časovému období provedení testu. Při správném nastavení a dostatečném počtu vzorků by samozřejmě měly obě varianty dosahovat stejného výsledku. Abychom se však k tomuto výsledku dostali, potřebovali bychom většinou více času a během něj můžeme použitím méně efektivní varianty přicházet o zákazníky a tedy peníze. Smíříme se tedy sice s tím, že výsledky testování nebudou přesné, ale alespoň budeme znát přesnou velikost odchylky.

Jestliže tedy například po týdnu testování, či při tisíci zobrazení víme, že varianta A1 zvítězila nad variantou A2 v poměru 51 ku 49 procentům, je nám zřejmá odchylka, kterou při A/B testování musíme zohlednit při vyhodnocování našich výsledků. Díky A/A testování si tedy můžeme změřit jakou dobu či počet uživatelů potřebujeme k tomu, aby pro nás byly výsledky A/B uspokojující.

Image 1 Která varianta bude mít podle Vás lepší konverzní poměr? Aha, ony jsou stejné … tak takhle vypadá A/A testování.

Dalším důvodem je správné nastavení testovacího nástroje. Z uvedeného je logické, že by obě dvě varianty měli v testu dosahovat stejných výsledků. V případě, že Vám při provedení A/A testování vychází jedna z variant jako výrazně lepší, pravděpodobně jste v nastavení použitého testovacího nástroje udělali nějakou chybu.

Kdybyste v tomto případě místo A/A testování nasadily rovnou A/B test, tak máte padesáti procentní šanci, že jako příštího šampióna nasadíte horší z testovaných variant. Měli byste tedy stejnou šanci na zvýšení konverzního poměru, jako kdybyste si pro výběr šampióna hodili korunou, jen jste promrhali dost drahocenného času.

Máte zájem o A/B testování (samozřejmě včetně A/A testování)? Kontaktujte nás a společně vymyslíme nejvhodnější řešení přímo pro Vás. Našim klientům nabízíme, při splnění podmínek, A/B testování zdarma.

734 550 710
info@cstechnologies.cz

Ak. Heyrovského 1178

Hradec Králové

500 03

Popište, co by Vás zajímalo a my se s Vámi v nejkratším možném termínu spojíme.

Položky označené * je nutné vyplnit