Linkbuilding je budování zpětných odkazů. Je to velmi dlouhodobá záležitost. Prakticky se jedná o získávání odkazů z cizích stránek za použití nejrůznějších metod. (Zpětným odkazem se rozumí odkaz, který vede na vaše stránky.)
Zpětné odkazy získáváme proto, abychom zvýšili hodnocení našeho webu v očích vyhledávačů. Původní myšlenka jejich tvůrců byla taková, že čím více zpětných odkazů na daný web vede, tím je kvalitnější, jelikož na něho ostatní odkazují a tím pádem jej doporučují.
S tím, jak se tento fakt rozšířil mezi veřejnost, začali si lidé hromadně zpětné odkazy na svůj web kupovat. Tím byl narušen původní záměr tvůrců vyhledávačů. Postupně už tedy nestačilo nakoupit velký počet odkazů - naopak, v současnosti za to vyhledávače penalizují.
Důležité je, jaké má web, který na nás odkazuje, jméno (jak je starý, oblíbený, navštěvovaný a celkově autoritativní) a hlavně, zda-li je tématicky příbuzný našemu - v tom případě má totiž skutečnou váhu pro uživatele - a o to jde vyhledávačům především.