Nová funkce v AdWords: kampaně zaměřené na volání - CS Technologies s.r.o.
23.02.2015

Nová funkce v AdWords: kampaně zaměřené na volání

Rubrika: SEO a on-line marketing

Google reaguje na stále rostoucí trend v počtu majitelů chytrých telefonů a využívání mobilního internetu. Přichází tak s novou funkcí pro nastavení kampaní v AdWords.

V nastavení PPC kampaní v Google AdWords je nově možné vytvářet kampaně zaměřené pouze na chytré mobilní telefony. Namísto klasického inzerátu se tak namísto prvního řádku ve výsledcích vyhledávání zobrazí přímo telefonní číslo a vedle inzerátu Call-to-action tlačítko pro zavolání.

Image 1

Nastavení kampaně

Při zákládání telefonické kampaně přímo v AdWords můžeme postupovat stejným způsobem jako při zakládání jakýchkoli jiných kampaní. Telefonickou kampaň je však možné založit pouze pro vyhledávací síť.

Při nastavení kampaně pro vyhledávací síť vybereme možnost "Pouze volání". Oproti standardní kampani je následně možné vybrat přímo konkrétní dny a hodiny v týdnu, kdy se má reklama zobrazovat. Následná tvorba reklamních inzerátů je totožná se standardními inzeráty pro vyhledávací síť, jen namísto prvního řádku, titulku inzerátu, napíšeme naše telefonní číslo. AdWords před číslo automaticky doplní "Volejte"

Image 2

Proč využívat telefonické kampaně?

Tyto kampaně určitě nejsou vhodné pro všechny weby a v případě, kdy neočekáváme, že by nám zákazníci měli volat, je zbytečné je využívat a raději dejme přednost klasickým kampaním. Pro všechny weby, kde je však telefonický kontakt důležitější než proklik na stránku a pro případ, kdy nabízíme službu, kterou zákazník řeší akutně, je vhodné tuto kampaň využít. Dejme si však pozor na případnou kolizi s klasickými kampaněmi ve vyhledávací síti.

Velkou výhodu telefonických kampaních však spatřuji v jejich ceně. Jeden proklik se totiž v podstatě rovná jednomu telefonnímu kontaktu ze strany potenciálního zákazníka, o kterém navíc už předem víme, že má o naše služby zájem (pokud jsou klíčová slova a text inzerátu dostatečně relevantní).

Dokážeme-li se tedy dobře vžít do uživatelských scénářů potenciálních zákazníků, telefonické kampaně mohou být pro některé z webů mocným nástrojem.